Dag 6 - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

23 Mei 2009 | België, Geraardsbergen

Dag zes
Rustdag
Na een heerlijke nachtrust voor ons allebei vanmorgen zelfs lekker uitgeslapen omdat wij pas om negen uur zouden gaan ontbijten. Bij het ontbijt bleken onze gastheer en gastvrouw ook weer aanwezig te zijn, samen met hun twee kinderen van 4 jaar (Jasper) en Sara (13 maanden). Wij leken nu al onderdeel van het gezin te zijn. Om tien uur gingen wij met de grote auto van Franky, en de buurman, de historicus, naar Geraardsbergen. Aldaar werden wij afgezet en kregen wij van Ivo een zeer gedetailleerde uitleg over ieder beeldje en schilderij van de bekende gebouwen in Geraardsbergen. Het Manneke pis alhier blijkt ouder te zijn dan die in Brussel. Tot slot naar ¨de muur van Geraardsbergen¨ Voor de niet wielrenkenners, dit is zo ongeveer de beroemdste paar honderd meter van België. Iedere wielrenner wil deze muur minstens een keer beklommen hebben. Het is een smal stukje weg met echte belgische kasseiën met een stijginspercentage dat hier en daar 23 procent is. Wij hebben dit stuk weg omhoog gelopen maar in die tijd dat wij omhoog liepen en boven waren, werden wij alleen al door zeker honderd amateurwielrenners gepasseerd. Sommige kregen het niet voor elkaar om te blijven fietsen en vielen stil. Op de top een prachtig uitzicht over het heuvellandschap van deze omgeving. Wij hadden afgesproken om na afloop van de rondleiding nog even in de stad te blijven. Aldaar nog twee keer bij de pastoor aangebeld voor een stempel in ons paspoort, maar deze was helaas niet thuis. Nadat Franky ons weer kwam ophalen kregen wij van hem nog een hele sightseeing van de omgeving. En aangezien zijn vrouw morgen jarig is nog bij een bloemkwekerij een bosje bloemen gehaald.Wij zijn uitgenodigd voor de BBQ voor vanavond. Helaas begint het nu (18.00.uur) te regenen.
Het is nu 22.30 en uiteindelijk hebben wij binnen moeten eten. Heel gezellig samen met de moeder van Franky.
Ik heb met de E-boek reader ook nog de nieuwste kranten kunnen downloaden met behulp van de gastheer.
Moregen weer heerlijk fietsen naar Doornik / Tournai.
Een pelgrimsgroet, Paul

• 23 Mei 2009 - 21:05

Ans:

Wat gezellig allemaal.

• 24 Mei 2009 - 19:49

Hans En Miep Overing:

Beste Marijke en Paul. We wensen jullie een heel goede reis. We zullen hem volgen tot 1 juni, dan gaan we zelf naar België. Bij terugkomst 1 juli pakken we de draad weer op!
    groetjes!