Dag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

18 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Start van de tocht. 18 mei 2009
Van Driehuis naar Nieuwerkerk aan de IJssel 79 km
Het is nu 21.45 uur en wij zijn net terug van een hapje eten in Nieuwerkerk aan de IJssel. Vandaag zijn wij dan echte begonnen aan de tocht naar Santiago de Compostella.
Gisteren de hele dag spullen uitzoeken, wat wel en wat vooral niet mee te nemen, want iedere gram sleep je 3000 km met je mee.
Vanmorgen vroeg kwam eerst Josine nog even afscheid nemen en later ook Hans de Boer. Om 8 uur stonden wij klaar voor de start en werden wij uitgezwaaid door JaapJan, Margit, Janny Sneekes, Ans van kuijeren en Hans de Boer.
Eerste naar Riet en Henk want die zouden samen met Marjolijn meefietsen tot het officiële startpunt van de tocht in de Hagenstraat in Haarlem, bij het Sint JacobsGodshuis. Aldaar aangekomen was het moeilijk om daar iemand wakker te krijgen voor een eerste stempel, maar uiteindelijk werd de deur toch opengedaan door een oude grijze aristocratische man met een gewichtige lange grijze baard, de heer Wim Leenman, die wij al van vele jaren geleden kennen. Nadat op een plechtige manier de stempels in onze beider pelgrimspaspoorten waren geplaatst kon de echte reis beginnen.
Toen pas viel het Marijke op de Henk en Riet wel erg veel fietstassen op hun fiets hadden zitten en konden zij haar melden dat zij het plan hadden om vier dagen mee te fietsen. En Marjolijn zou in ieder geval tot leiden mee fietsen, want die ging later in de week weer andere leuke (golf)dingen doen. Dat was dus een aangename verrassing. Welgemoet ging wij met z´n vijven op pad. Het was droog en af en toe zon dus heerlijk weer. Alleen was de wind matig tot krachtig uit het zuidwesten vandaan en dat was precies de richting waar wij naar toe gingen. Dus dat was wel even afzien. Langs de hele leidsevaart tot Leiden aan toe pal tegen de wind in. In Leiden bleken ook Gert en Anneke rond te lopen omdat zij daar in de buurt op vakantie waren. Dus samen even heerlijk en gezellig geluncht. Daarna afscheid genomen van Marjolijn (die alleen terug ging fietsen) en Gert en Anneke. Met z´n vieren weer op pad, door het groene hart, langs de kerk van Bert van der Plas, met een mooie spreuk van Bert boven de kerkdeur in steen gegraveerd. Rond de A12 was het even puzzelen want daar zijn ze vreselijk aan de weg bezig. Het laatste stuk bleek toch wel zwaar te vallen bij de dames met name omdat wij uiteindelijk toch 79 km op de teller noteerden i.p.v. de door mij beloofde 70 km. Maar het B&B waar wij nu zitten ziet er goed uit met twee mooie kamers. Alleen voor het eten zouden wij nog weer naar het dorp moeten 3 km verderop. En dat zagen wij niet echt zitten. Dus even overleg gepleegd met de Eigenaars van het huis en deze bleken ons wel te willen brengen en halen naar het plaatselijk restaurant. Zo gezegd zo gedaan. Met z´n drieën heerlijk gegeten. Want Riet moest direct om half zes al weer naar Utrecht voor een cursus. Die komt zo weer terug met de trein. Dan gaan wij nog gezellig even een wijntje drinken.
Kortom een pittige eerste dag met meer kilometers en een hardere wind dan verwacht.
Maar morgen gezond weer op en dan gaan wij gewoon weer verder.
Een hartelijke pelgrimsgroet
Paul

• 21 Mei 2009 - 13:33

Nel Heijligers:

Ik ga weer verslaafd worden aan de mailtjes van jullie .Voor ik naar bed ga even jullie volgen .Voor ons zit reizen er echt niet in .Wij genieten drie dagen per week van zjois haar spruiten en de kinderen van Len kunnen ons nog geen week missen dat geeft ook een goed gevoel.Wij genieten mee met jullie verhalen. groeten van het Astense ,Nel

• 27 September 2023 - 12:17

Chris Douwes:

Paul en Marijke,

wij zoeken jullie mailadres/

Chris en Truce

(zeewegziekehuis tijd opleiding !)

• 27 September 2023 - 13:21

Paul Van Kuijeren:

Hallo Chris en Truce,

Wat leuk om weer eens iets van jullie te horen.

Ons mailadres is paul@kuijeren of marijke@kuijeren.

Tel 0653773245 / 0646337777

adres: Feithlaan 6 1985 GJ Driehuis