Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Mechelen, België van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Mechelen, België van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

21 Mei 2009 | België, Mechelen

Dag drie en vier.
Van Ulvenhout naar Lier en naar Mechelen.
Twee dagen in één verslag want gisterenavond was er geen tijd en plaats om een verslag te schrijven.
Woensdagmorgen zijn wij vanuit Ulvenhout vertrokken via een mooie route langs het kleine riviertje de Marke gingen wij het eerste stuk van België binnen. Het kostte even moeite om Henk en Riet weer te ontmoeten want die hadden op een ander adres geslapen. Maar het is toch gelukt. ´s Morgens hadden wij afgesproken dat wij vandaag maar een klein stukje zouden fietsen En toen wij tussen de middag in Rijkevorsel aan een heerlijke overdadige lunch zaten gingen wij eens kiijken waar wij zouden kunnen overnachten. Oost- of Westmallen leek mij qua afstand de beste optie, maar onze buren op het terras konden ons vertellen dat daar nu werkelijk niets aan was. Nee dan konden wij veel beter naar Lier gaan. Nu is Lier ook de plaats waar Marjolijn het een paar keer over gehad heeft dus er was al snel consensus over het eindpunt voor vandaag Lier. Maar dat was nog niet zo simpel want uiteindelijk was dat toch weer ruim 70km fietsen voor vandaag. De laatste loodjes wogen ook vandaag weer zwaar voor iedereen. Maar toen wij op de grote markt in Lier van een heerlijk Westmalle biertje zaten te genieten (met wat nootjes) was het leed snel vergeten. Alleen een slaapplaats vinden bleek minder makkelijk. Veel B&B-s lagen een flink eind buiten de stad en daar had niemand meer zin in. Uiteindelijk sliepen Henk en Riet in een B&B op de grote markt en wij in een onooglijk hotelletje 200 meter verderop. Na een heerlijke douche en een uiltje knappen waren wij weer klaar voor het avondprogramma dineren (heerlijkse asperges op z´n Vlaams) en een rondwandeling door de stad. Het moet gezegd Lier is een leuke stad, heel autentiek veel echte oude gebouwen waarvan veel gerenoveerd en heel veel kerken. Enkele daarvan met hele luide klokken.

´s Avonds hadden wij al afgesproken dat wij vandaag, donderdag, Hemelvaartdag, maar 20 km zouden gaan fietsen tot Mechelen. Henk en Riet zouden oorspronkelijk vanuit Mechelen namelijk weer de trein naar huis toe nemen. En dan zouden wij een halve dag rust nemen. Nu kwam daar nog de prettige bijkomstigheid bij dat Floris met onze auto deze kant op zou komen. Ik had namelijk vrijdagavond een rugzak in de trein laten staan en die bleek gevonden te zijn. Daar zaten o.a. ook onze zonnebrillen in. Floris ging die tas vandaag ophalen in Rotterdam en wilde dan gelijk doorrijden om hem bij ons af te geven. Wij hadden hem gevraagd het fietsenrek mee te nemen. dan konden Henk en Riet met hem terug rijden. Zo gezegd zo gedaan. Wij hebben maar 20 km gefietst en zijn toen in een rustig hotelletje gegaan aan de rand van Mechelen. En los van elkaar hebben wij Mechelen wat bekeken. Om vijf uur kwam Floris aanrijden op de grote markt, alwaar wij toen met z´n vijven heerlijk gegeten hebben. Toen de fietsen van Henk en Riet op de auto en karren maar. Na een innig afscheid van Henk en Riet die vandaag ook nog eens hun 35 ste trouwdag vierden. Hiep hiep Hoera!!!
Vanaf nu staan wij er alleen voor.
De les die wij uit de afgelopen dagen hebben geleerd is dat de dagelijkse afstanden korter moeten. Misschien kan dat later iets opgevoerd worden maar voorlopig wordt het eerder 50 km dan 70 km per dag. Wij gaan het proberen en zien wel waar het schip strand.
Ik heb geen idee waar wij morgeavond zitten.
Een hartelijke pelgrimsgroet,
Paul

• 22 Mei 2009 - 08:04

Riet/Aad:

Hallo pelgrims,

Vandaag met zon naar het zuiden, hoop ik.
    Leuk he, die fietsroute langs de Mark.
    Het is onze favoriete route op zonnige dagen.
    Hopelijk vinden jullie nog meer van zulke leuke paadjes.
    Sterkte met de knie en een goede verdere reis.

Riet

• 22 Mei 2009 - 20:08

Henk En Riet:

leuk om te lezen wat je zelf hebt meegemaakt. wij zitten weer bij te komen van de emotionele 8baan op de fiets door mooie stukken nederland en belgie, waar het gewone leven alweer zijn normale loop neemt. veel plezier samen op de fiets en we blijven jullie volgen met veel interesse.
    henk en riet