Dag 5 - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

23 Mei 2009 | België, Geraardsbergen

Dag vijf
Van Mechelen naar Geraardsbergen
Vandaag zonder henk en Riet gefietst van Mechelen naar Geraardsbergen Daar waar de Vlaamse Ardennen beginnen. Een groot deel van de route ging langs de rivier de Dender. Een jaagpad loopt langs de rivier een geeft een prachtig gezicht op het belgische land.Speciaal omdat het weer een prachtige dag was om te fietsen, zon met ongeveer 20 graden maar wel een straffe westenwind pal tegen. In Ninove op 53 km van de startplaats gekeken waar wij konden slapen vanavond. Geraardsbergen Leek een goede optie omdat wij daar eigenlijk gisteren zouden slapen in een mooie B&B. Deze bleek na wat telefoontjes helaas nu vol te zitten, maar de eigenaresse was bereid om een alternatief te zoeken. Dat was in Moerbeke 4 km van Geraardsbergen vandaan. Dat betekende wel een aantal stijle klimmetjes en toen wij eenmaal aankwamen bleek het een splinternieuw B&B te zijn luiserend naar de naam ¨Hakua Matata¨ van een jong echtpaar. Beide wereldreizigers Waarvan hij (Franky) vroeger ICT-er bij Coca Cola was en nu omgeschoold is tot kok en wijn kenner/verkoper.
Zij is apotheker en wekt 4 dagen in de week in de stad. Het is een prachtige en ruim B&B dat nog niet eens helemaal is afgebouwd. Van de drie kamers is er og maar een te gbruiken. Alles super de luxe en ruim opgezet.
Wij werden onthaald met lekkere biertjes en speciale hapjes en op ons verzoek konden wij ´s avonds meeeten ook, want na 71 km fietsen hadden wij geen zin in nog een aantal kilometers voor het zoeken naar een eettentje. Tijdens het eten werden wij door Franky getrakteerd op allerlei foto´s en video´s over hun vele reizen en met name over een reis van vrienden van hun die net begin deze maand voor 5 jaar zijn vertrokken voor een wereldreis in een speciaal geheel zelfgemaakt Camper. Franky houdt hun website bij.
Ondertussen kwamen er nog allerlei mensen langs uit de buurt die een praatje kwamen maken. Onder andere een buurman die als hobby een hele studie van de stad Geraardsbergen had gemaakt en er zelfs een boek over had geschreven. Die vroeg of hij ons morgen door de stad rond mocht leiden. Aangezien wij morgen toch een rustdag hadden ingepland kwam dat goed uit dus. Morgen worden wij rondgeleid in Geraardsbergen.

Een mooie pelgrimsgroet
Paul