Dag 8 - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

25 Mei 2009 | Frankrijk, Cambrai

Dag acht,
Van Tournai maar Cambrai, 70 km
Vandaag in tegenstelling tot de vorige dagen een kort stukje, omdat er simpelweg vandaag niets bijzonders gebeurd is. Vanmorgen gingen wij al vroeg fietsen omdat het vandaag heel heet zou worden. Via een jaagpad langs de schelde, dus lekker vlak kwamen wij na 15 km in een licht heuvelachtig terrein terrecht. Aangezien er weinig wind was ging het fietsen heel voorspoedig. Maar in plaats van hitte kwamen er donkere onweerswolken en na 45 km begon het serieus te regenen. Dus voor het eerst onze regenkleding aangedaan. Maar na 5 km was het al weer voorbij, dus kon alles weer opgeborgen worden. Ik had een B&B gereserveerd in een gehucht dat op 50 km van de startplaats lag, maar daar om een uur of één aangekomen wilde Marijke nog wel even een eindje doorfietsen. Zij voelde zich prima net als ik en wij waren ook erg vroeg. Dus doorgereden naar Cambrai 20km verder. Dus toch weer 70 km op de teller. In de stad naar een hotelletje gezocht en gevonden. Een stempel gehaald bij het VVV en lekker wat terrasjes bezocht. Ik heb nog wel bij Orange een Franse simkaart aangeschaft voor mijn reserve telefoon, waarmee ik deze maand in Frankrijk onbeperkt kan internetten met deze mobiele telefoon. Het werkt nog niet maar hopelijk wordt dat morgen verholpen.
Intussen is het hier om 10.00 uur ´s avonds nog steeds 26 graden.

Voor ik het vergeet wil ik iedereen die op deze (soms veel te lange stukjes ) reageert via de website, heel hartelijk bedanken. Ik lees ze allemaal want ik krijg van ieder nieuw bericht automatisch een Email op mijn telefoon.

Een hartelijke pelgrimsgroet,
Paul

  • 26 Mei 2009 - 16:12

    Hai Paul $ Marijke:

    wat leest het heerlijk weg het verslag.goed om te horen dat jullie er een goed tempo in hebben.ik mis de refugo`s , speciaal met z`n allen op die ene slaapzaal wel .......... daar heb je de doppen wel nodig.
    hier alles goed,noodweer van8 en verder werken en vooral veel golfen.helaas vanavond niet ivm het weer.
    jullie huis staat er nog .
    have fun en liefs Munk

  • 26 Mei 2009 - 17:52

    Anneke En Nico:

    wat heerlijk om te lezen allemaal en jullie fietsen aardig wat afstanden zo te horen.
    Blijf jullie volgen!
    groetjes nico en anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cambrai

Santiago de Compostella

Een Pelgrims fietstocht naar Santiago

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

Het allerlaatste verslag!!

29 Juni 2009

Dag 43

28 Juni 2009

Dag 42

27 Juni 2009

Dag 41

26 Juni 2009

Dag 40
Paul en Marijke

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 54661

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 01 Oktober 2014

Paul en Marijke fietsen naar Spanje

18 Mei 2009 - 06 Juli 2009

Santiago de Compostella

Landen bezocht: