Dag 22 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

08 Juni 2009 | Frankrijk, Parijs

Dag twee en twintig.
Van Valance naar Villebois Lavalette
De winnende uitspraak van vandaag komt van Marijke: ¨Je moet wel erg veel gevoel voor humor hebben om dit leuk te vinden!¨. En dat kwam uit de grond van haar hart! terwijl zij volkomen tegen de regen ingepakt tegen wind in een berg op fietste.
Deze uitspraak kwam ook vooral omdat het (positief gezien) niet zo wisselvallig weer was als gisteren. Het weer was vrij stabiel, namelijk de hele dag regen, koud en veel wind (tegen). Wij hadden vanmorgen onze dikste kleren aan gedaan. Onder de regenkleding zaten Fleecetruien, dikke hemden en extra T shirtjes en lange broeken + Leggings. Eigenlijk meer als dat wij drie weken geleden van huis vertrokken. (En dat terwijl zij een paar dagen geleden er nog over dachten om een heleboel kleding maar huis terug te sturen.) Maar los van de weersomstandigheden zijn dit een paar hele zware klimdagen. En ook nog eens langs vrij drukke en ongezellige wegen. Morgen ook nog en daarna wordt het een stuk minder. Dus Marijke heeft heel wat afgevloekt vandaag. Die volle aflaat in Santiago komt haar dus wel goed van pas.
Onderweg in een cafeetje de tweede wandelaar, deze reis tegen gekomen. ¨Ron uit Schagen¨. Een leerkracht van de basisschool die na 40 dienstjaren met de vut was gegaan en nu benieuwd was of hij na zo lang zo´n geregeld leven geleden te hebben het aan kon om een dergelijk bestaan te lijden zonder enige regelmaat en zekerheden. Niet weten waar je slaapt of je ergens eten kunt krijgen e.d. Hij was gestart met zijn zus maar die kreeg in België voetklachten. Toen wilde ook hij eigenlijk stoppen maar op aanraden van zijn vrouw ging hij toch door. Hij is met pasen gestart en wil er 6 maanden over doen. De avonden vindt hij het ergste omdat hij dan meestal niemand heeft om tegen te praten.
Een heerlijke man. Hihj vroeg aan Marijke of zij soms die vrouw was die gevallen was. Want een paar dagen hiervoor was hij een paar Nederlanders tegengekomen die aan hem gevraagd hadden of hij ons gezien had. Zo zie je dat deze wereld klein is. Na een hartelijke afscheid en een ¨Bon Camino¨ trokken wij alledrie weer verder.
Na 56 km zijn wij vandaag gestopt en zitten nu in een vrij nette Chambre d´hote. Een waar wij de indruk hebben dat de lakens wel verschoond worden. Alleen is in dit dorp op maandag natuurlijk allles weer dicht. Gelukkig was er een rijdende Pizza bakker op het dorpspleintje. Daar hebben wij twee Pizza´s besteld en door laten snijden. Deze hebben wij op de grond op het plein, gezeten op onze jassen, opgegeten. Zo armoedig hebben wij het tot nu toe niet hoeven doen. Gelukkig verkocht hij er nog wel een biertje bij. Onze buikje zit weer vol.
Voor een kopje koffie zijn wij toen nog even naar het meest smerige cafe gegaan dat ik ooit gezien heb. Een soort ¨Ma Flodder¨ maakte daar voor ons een soort Senseo, die ook nog smaakte, zodat die behoefte ook weer vervuld is.
Wij zullen zien hoe het weer morgen is. Nu is de lucht weer blauw en de wind is gaan liggen. Je zou bijna in de avond gaan fietsen.
Een hartelijke pelgrimsgroet
Paul

• 08 Juni 2009 - 20:51

Anja-fred:

gatverdamme, en dat geschrijf iedere dag ook nog!! Wel trouw hoor om ons van alle smarten in kennis te stellen. (letterlijk citaat van anja) Vorige keer heb ik ook nog wat geschreven over het verkrijgen van volle aflaten. Willen jullie echt door, de goden ver(vl)(z)oeken!! of moet ik de dichtst bijzijnde optie voor een volle aflaat even googlen!?? Als je doorgaat mag God wel op zijn knieen voor jullie!! Dat je dat allemaal hebt willen doorstaan!!
    Ave, bon camino del santaporta ala costa

• 09 Juni 2009 - 09:55

Ans:

Lieve Marijke,
    Dit is toch wel ware liefde hoor dat je Paul zo volgt. Wat moet je allemaal niet doorstaan. maar met Humor kom je altijd wel weg. En Paul, die waar het kan, je het zo minder moeilijk wil maken. Enfin ik lees iedere avond voor het slapen gaan je verhaal van de dag hoor Paul. je hebt energie te over.
    Wel lieverds, We( ladies uit velsen-zuid en Driehuis) hebben meegedaan aan de Highland games. Ik was de coach en samen met Iris hebben we de rokjes genaaid. Ha Ha Ha enfin we hebben de krant gehaald.
    Boomstammen optillen en sjouwen, kogel stoten, Hooibaal gooien etc.Was bere gezellie.
    Maar wat wil je we hadden prachtig weer.
    Tot mails
    Liefs Ans

• 09 Juni 2009 - 10:06

Riet:

Marijke, blijf het leuk vinden.Dan kunnen wij voor het slapen gaan nog een tijdje genieten van jullie pelgrimsavonturen.
    succes met fietsen en overleven.

• 09 Juni 2009 - 14:15

Hans :

Zo samen fietsend geeft extra verdieping aan je relatie proef ik.

Lijkt mij een goed plan s'avonds fietsen! Volgens mij zitten jullie binnenkort in een wat vlakker deel voorbij Bordeaux. (Les Landes)Reken maar dat het weer daar mooier wordt en jullie dan alle ontberingen snel bent vergeten. Wordt dan s'avonds fieten vanwege de hitte overdag misschien daneen aantrekkelijkere optie.

Voor nu, sla jullie er doorheen kanjers, de horizon gloort!

• 09 Juni 2009 - 14:15

Hans :

Zo samen fietsend geeft extra verdieping aan je relatie proef ik.

Voor nu, sla jullie er doorheen kanjers, de horizon gloort!