Dag 24 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 24

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

10 Juni 2009 | Frankrijk, Parijs

Dag vier en twintig,
Van Servanches naar Saint Emilion
Gisteren eindigde ik mijn verhaaltje dat wij van plan waren naar Saint Emilion te gaan. Ik schrijf dit stukje nu vanuit een Chambre d´hote, 2 km van St. Emilion. Alleen de plaats zelf hebben wij nauwelijks gezien. Reden: regen en niet zo´n klein beetje ook. Maar laat ik bij het begin beginnen. Vanmorgen een luxe ontbijt en de mogelijkheid om op de computer van de gastvrouw op internet een volgende Chambre d´hote te zoeken. Daarna afscheid. Net toen wij afscheid namen fietste er een ander koppel langs. En toen wij het hek uit fietsten stonden deze mensen daar net even uit te rusten van de klim. Het waren Henk en en Hetty uit Nunspeet ook op weg naar Santiago de Compostella. Na een korte kennismaking zijn wij samen op gaan fietsen. Hoewel zij wel een iets hoger tempo hadden ging het samen fietsen goed en was erg gezellig. Zij hadden echter maar 6 weken de tijd omdat zij daarna weer moesten werken. Dus wat meer kilometers per dag maken. Hele gezellige mensen met wie wij de hele ochtend zijn opgefietst. Toen samen ergens uitgebreid koffie gedronken. Een hele geruststelling dat ik in Henk een meerdere heb gevonden op het gebied van computers en schema´s. Hij heeft zelfs een GPS logger bij zich. Dat is een apparaat dat net als klein duimpje een soort steentjes neerlegt zodat je thuis op je computer precies je eigen route kunt volgen. Dit kun je dan weer koppelen aan je gemaakte digitale foto´s, zodat je achteraf precies per foto kunt zien op welke plaats die gemaakt is.
Na de koffie gingen zij weer wat harder dus namen wij met een ¨bon camino¨ (vrij vertaalt: goede pelgrimstocht naar Santiago) afscheid van elkaar.
Halverwege de middag begon het weer ouderwets te regenen, niet zo´n misselijk miezerregentje, nee gewoon lekker flink doorregenen zodat je lekker nat wordt. En elk moment denk je, het stopt zo wel, maar dat doet het niet. Vijf kilometer voor St Emilion bleken Henk en Hetty in een restaurantje langs de kant van de weg te eten. Maar daar hadden wij geen zin in. Even verder was het toeristenbureau waar wij een Chambre d´hote geregeld hebben. En toen door naar St. Emilion. Daar aangekomen waren wij alleen maar koud en nat echt helemaal nat. Wij gingen even schuilen in het toeristenbureau en even later kwamen Hetty en Henk daar ook binnen. Ondanks het feit dat zij eigenlijk nog wel door wilden, besloten zij uiteindelijk toch ook maar hier te blijven. En na een telefoontje naar onze Chambre d´hote bleek dat daar nog wel een kamer extra vrij was. Zo gezegd zo gedaan. In de stromende regen fietsten wij met z´n vieren naar de Chambre d´hote 3 km van St. Emilion. Daar hebben wij intussen met z´n vieren het hele huis in beslag genomen. Hetty en Henk gebruiken de computer van het Huis, om hun website bij te houden, de was van ons vieren zit in de droogtrommel, het haar is geföhnd met de föhn van het huis. Ik zit aan de keukentafel dit stukje te typen, terwijl ons eten gekookt wordt door de Noorse eigenaar. Intussen hebben wij een goede fles St. Emilion laten aanrukken en zitten wij allemaal aan de St. Emilion. Heerlijk!!

Morgen gaan wij misschien alsnog proberen even naar St. Emilion te gaan, maar dat is weer klimmen dus dat weten wij nog niet zeker.

Ik maak dit stukje even af na het eten. De Noorse eigenaar bleek ook nog een vriendin / vrouw te hebben. Met z´n zessen hebben wij heerlijk gegeten en in het Engels en Nederlands gepraat met elkaar. Intussen bleken er ook nog andere Engelse gasten te logeren waarmee ook nog een aardig babbeltje gemaakt werd. Kortom het was weer een dag met veel leuke ontmoetingen en gesprekken.
Wij zullen zien wat de dag van morgen ons brengt. Hopelijk weer eens een zonnetje.

Een hartelijke pelgrimsgroet,
Paul

• 10 Juni 2009 - 20:40

Henk Van Riet:

net bezig met de werkzaamheden voor ans woudenberg- chr en daar gaan de belletjes weer van de volgende episode uit het spannende en regenachtige klimwerkleven van jullie. heerlijk dat hollandse weertje, je moet maar denken vanaf morgen kan het alleen nog maar beter weer worden. (je kunt er soms naar terugverlangen als het straks 35graadjes is in Espagna). wij zijn vanaf nu 9 dagen in oerol op terschelling, we denken wel aan jullie, maar reageren even niet. lekker rustig voor jullie. wat is trouwens de site van dat technische wonder, waarin jij je meester hebt gevonden?
    veel plezier en bedenk achter de wolken komen in frankrijk altijd weer nieuwe..
    kus van ons beiden

• 10 Juni 2009 - 20:54

Floris:

Goed dat je eindelijk een soulmate hebt gevonden om te ouwehoeren over gadgets! :)

Leuk om dit soort mensen tegen te komen, voordeel van jullie dat je niet zo'n (werk)deadline hebt!

Ga zo door.

• 10 Juni 2009 - 21:00

Hans En Marjoeke:

Mooie, maar regenachtige dag!
    Leuk al die ontmoetingen, dit geeft de tocht extra franje en (soms) energie voor de eindstreep.
    Weer wordt volgens ons beter en wij vinden dat jullie dit ook hebben verdiend!
    Leuk om voor het slapen gaan jullie verhalen te lezen en daar lekker op weg te dromen.
    Enorm dapper dat jullie dit samen doen, daagt ons uit om aan dit soort dingen ook eens te beginnen, helaas bieden onze dagelijkse beslommeringen hiertoe nog te weinig ruimte. Kwestie van prioriteiten stellen! Ook dit geeft reflectie. Voor morgen een prachtig zonnig weer toegewenst!

Liefs en doorzettingsvermogen toegewenst pelgrims!

H&M

• 10 Juni 2009 - 21:22

Fred:

Sorry voor mijn bericht van gisteren over het feit dat jullie de zon en wij de regen zouden gaan krijgen. Ik heb natuurlijk Erwin Krol gebeld maar die gaf aan dat het in hoofdlijnen wel klopte wat ik had verteld maar de grens voor het KNMI loopt over...st Emilion!! Ja zo kan ik het ook. Sorry dus. Maar wat er morgen gaat komen?? Ik hoop voor jullie nu wel de zon. Ach en het wijntje smaakte vanavond lekker. Dat maakte de gratis douche van vandaag weer goed.
    Kali Nigta, yasou fred

• 10 Juni 2009 - 22:29

Riet:

Een troost voor jullie.
    Hier regent het ook met bakken.
    Ned elftal heeft in de stromende regen van Noorwegen gewonnen 2-0
    Of interesseert je dat niet?
    Mij niet in ieder geval.
    t Is maar dat je het weet.
    Volgens de hele knmi staf moet het beter worden in het weekend.

• 11 Juni 2009 - 16:43

Maartje:

Zit ik te zeuren over mogelijk kamperen in de regen, denk ik nu: nou, die ouders van mij, die bikkelen elke dag bergopwaarts in de regen, das pas wat! Mam ik heb steeds meer respect voor je.. pizza eten op de grond van een dorpsplein.. ik herken je straks niet meer terug;-))
    Ik ook ben vanaf morgen naar Oerol en kan dus even niet lezen & reageren: ik duim voor mooi weer!! Kus

• 11 Juni 2009 - 20:44

Ada Schuurman:

Dag Marijke en Paul
    Vanavond heb ik weer genoten van een aantal dagen fietsplezier en ik heb grote bewondering voor jullie allebei maar toch speciaal voor Marijke.
    Geen ervaren fiesster van grote afstanden en dan gewond door weer en wind doorgaan...grote klasse hoor.
    Leuk dat jullie onderweg veel reizigers ontmoeten met wie je in gesprek raakt.
    Op dit moment is het weer in Nederland ook wat minder, veel regen de afgelopen dagen.
    A.s. weekend gelukkig iets beter met wat meer kans op zon.
    Ik ga met Elske 3 dagen naar een leuk hotelletje op Vlieland en hoop mijn bruine kleurtje wat te voeden.
    Wim verblijft intussen in Viet-Nam en geniet dagelijks van zijn reis.
    Nog een paar weken en dan zit het er op.
    Op 3 juli komt hij weer thuis.
    Van harte hoop ik op een mooie, gezellige voortzetting van jullie trip.
    Lieve groet van Ada Schuurman.
    P.S. Marijke, ik ben vorig weekend samen met Marja bij Barbera Roeloffzen geweest in Enschede.Het was heel gezellig en je moet de hartelijke groeten hebben van haar!

• 12 Juni 2009 - 11:14

Lenny En Bart:

Hoi ome paul en tante marijke,

Geniet er nog maar goed van,leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur.
    Dan weten bart en ik ook wat we nog ooit kunnen gaan doen als we oud en getrouwd zijn.

heel veel liefs uit asten