Dag 11 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

28 Mei 2009 | Frankrijk, Parijs

Dag Elf,
Van Cambronne les Ribecourt naar Clermont.
Vandaag opnieuw een regenachtige en koude dag, vooral vanmorgen al direct de volledige regenkleding aan. D.w.z.
Shirtjes, dikke truien, regenjassen, lange broeken, regenbroeken en regenschoenen, (dat zijn plastic hoezen om je schoenen heen). Maar later in de middag konden kon alles langzaam aan weer afgepeld worden. Maar de truien bleven aan.
Het fietsen ging vandaag eigenlijk best lekker, ook voor Marijke. Misschien kwam het ook wel omdat wij vandaag voor het eerst allebij een I-pod op hadden. Dus André Haazes, Herman van Veen, Tina Turner, en Pavarottie en vele anderen schalden in onze oren terwijl wij de Franse nog groene korenvelden aan ons voorbij zagen trekken en de pittige heuvels beklommen.
Vanmorgen moesten wij eerst door de stad Compiegne. Dat is de stad waar er een splitsing plaats vindt tussen de route die recht door Parijs gaat en de route die ruim om Parijs heen gaat, richting Chartres. Vorige keer ben ik door Parijs gegaan, dus wilde ik nu wel om Parijs heen. Alleen heeft deze route meer klimmetjes. Dus een democratiesch overleg wat te doen. En gelukkig stemde Marijke ook in met de route om Parijs heen.
Zo`n 15 km voorbij Compiegne gingen wij weer even in een onooglijk cafétje een kop koffie doen. Alle door en door natte kleren even uitgedaan en de dagelijkse mail even opgehaald met het telefoontje waar ik dit verhaaltje nu ook op schrijf. Er bleek ook een berichtje van Floris bij te zijn die ons mailde dat wij voor half juni nog iets aan de belasting moesten betalen. En de techniek staat voor niets, eerst Floris teruggemaild dat wij het zouden betalen en toen met dit zelfde telefoontje ingelogd op ¨mijning.nl¨ en de betaling daar in dat kroegje gelijk gedaan. Wat is de techniek toch vernuftig!
Toen wij het kroegje uitkwamen kwam er net weer een Compostella ganger uit Haarlem voorbij, waar wij natuurlijk een praatje mee maakten. Deze man hebben wij vandaag nog wel vijf keer gezien.
In de middag knapte het weer wat op maar het is nog geen zomer. Op onze eindbestemming van vandaag zouden 3 hotels moeten zijn en geen Chambre d´hote. Het eerste hotel zag er niet uit en was gelukkig vol. Twee km buiten de stad (Clermont) zitten wij nu in een soort Motel, alles gelijkvloers en wij kunnen zo de fietsen voor onze deur zetten. In de kamer bleek ook een TV met een ingebouwde computer te staan. Had ik nog nooit gezien, maar het werkt perfect. Ik ik was weer helemaal in mijn sas, zoals jullie zullen begrijpen.
Al met al was het vandaag een gezellige fietsdag ondanks de regen en dankzij de I-pods. Wij vorderen gestaag en met alle lof voor Marijke die toch maar weer iedere dag (soms zelfs fluitend) achter die gek van een Paul aangaat en de moed niet laat zakken.

Een hartelijke pelgrimsgroet,
Paul

• 29 Mei 2009 - 08:01

Riet:

hopelijk komt er een einde aan de nattidheid.
    Wij gaan volgens Erwin K.prachtige pinksterdagen tegemoet.
    Jullie kunnen de H. Geest afroepen in de kathedraal van Chartres, die je straks kilometers lang in de hoogte voor je zult zien liggen. veel devotie.

• 02 Juni 2009 - 21:05

Floris: