Dag 15 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

01 Juni 2009 | Frankrijk, Parijs

Dag vijftien,
Op een mooie Pinksterdag....
Van Chartres naar Cháteau de Rocheux, Freteval
Vandaag was een heerlijke dag. Het weer was precies goed, niet te heet en niet te koud en het traject was werkelijk wonderschoon met alle korenvelden op de licht glooiende heuvels, afgewisseld met mooie plukjes bos en een groot deel van het traject liep langs de Loir (niet te verwarren met Loire) En heel belangrijk, wij waren hier volkomen alleen op de wereld, samen met wat vogels en een enkel konijn. Werkelijk geen kip zag je hier op straat. Heel Frankrijk was leeg! Onbegrijpelijk omdat het hier dus ook een vrije dag is en het heel mooi weer was.
Net toen wij dachten dat de koffie er vandaag wel bij in zou schieten moesten wij dwars door het stadje Bonneval heen waar een hele drukke weekmarkt gaande was. Een hele gezellige drukte met natuurlijk een heerlijk terrasje met goeie koffie. Even verderop kersen en broodjes gekocht en wij zaten voorlopig weer goed. Het vervolg ging net zo soepel en rustig want vlak buiten het stadje was de hele wereld weer verlaten.
Later nog even een heerlijke salade gescoord in het enige restaurantje van een stad dat open was. Daar ter plekke een Chambre d´hote gebeld op 80 km van de start en die bleek gewoon plaats te hebben. Dus echt zo´n dag dat alles lijkt te lukken. Maar toen wij in de betreffende plaats aankwamen bleek deze slaapplaats 5km van de route af, waarvan nog eens één km flink klimmen! Dat was dus even minder. Maar toen wij even de weg kwijt waren en een auto aanhielden om de weg te vragen konden deze aardige mensen ons de weg vertellen. Één km verder kwamen zij speciaal voor ons teruggereden om precies te vertellen dat het nog twee km was en dat wij dan rechts af moesten slaan. Ongelooflijk aardig. dat zijn de mensen in deze prachtige omgeving toch wel.
Toen wij bij de Chambre d´hote aankwamen bleek het een heel groot en oud, wat vervallen kasteel te zijn. ¨vergane glorie¨ Het type beekenstijn met twee koetshuizen rechts en links maar dan veel groter en veel meer vervallen.
Na de ontvangst en het gesjouw met tassen de vraag of wij hier iets konden eten. Nee dus, maar wij mochten wel de auto van de eigenaar lenen om naar de dichtsbijzijnde stad te rijden om daar wat te eten. Zo gezegd zo gedaan. Wij in een hele oude renault vijf, 20 km verder gereden om daar tot de conclusie te komen dat ook daar op deze tweede pinksterdag alles dicht is. Uiteindelijk hebben wij in een meeneem Pizza zaakje ieder een Pizza gegeten aan een klein sta-tafeltje. Daar keken wij noodgedwongen naar de TV en zagen flarden van een ongeluk of vermissing van een Air France vliegtuig boven de atlantische oceaan. Vreselijk!
Weer terug naar huis en nu dit stukje typen.

Vandaag weer veel leuke reacties ontvangen op de stukjes, zelfs helemaal uit Denemarken vandaan. Ik wil jullie even laten weten dat wij dat zeer op prijs stellen. Het is een heel fijn idee dat zoveel mensen deze stukjes lezen en ze af en toe kennelijk ook nog aardig vinden. Want zoveel bijzonders staat er nou ook weer niet in.
Ik heb gisteren zelf mijn eigen stukjes van mijn eerste trip naar santiago in 2003 nog eens overgelezen en vond het af en toe heel leuk om terug te lezen wat ik toen heb meegemaakt.
Dus nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties het doet ons goed.

Overigens kun je volgens mij ergens op de website van www.paulenmarijke.waarbenje.nu aangeven of je automatisch een E-mail wilt krijgen als ik er weer een stukje op heb gezet. Misschien voor sommige gemakkelijker. Want ik begreep dat het niet voor iedereen duidelijk is dat ik deze keer niet mail maar alleen via deze website iets vertel. (zie mijn mail van 17 mei jl.)

Wij zitten nu heerlijk uit te kijken op de ruime kasteeltuin met een oprijpad van 150 meter. en gaan zo lekker in ons smalle franse bedje slapen.

Heerlijk dat jullie het in Nederland ook zo getroffen hebben met dit prachtig weer tijdens dit Pinksterweekend. Ik begrijp dat iedereen op de fiets is gestapt, prima idee!


Een warme en hartelijk pelgrimsgroet,
Paul

  • 01 Juni 2009 - 21:19

    Ans:

    Hoi schatten
    Vandaag met Floris door Haarlem gevaren met zijn boot. Hij had ons ( Frans Rosanne en Rene) uitgenodigd op tweede pinksterdag. Was weer helemaal gezellig. De boot raakte steeds voller gedurende de de tocht. ha ha Vrienden van hem wilden ook wel mee. Geen probleem toch! We haalden ze gewoon op. Het is inderdaad ook hier schitterend weer. Nu lig ik in mijn bedje te genieten van jullie avonturen. En paul ik heb mij allang aangemeld op jullie site. Wil natuurlijk niks missen.
    Ga nu lekker slapen. Trusten. Dikke kus Ans

  • 01 Juni 2009 - 22:24

    Fred:

    Ik ben nog even wakker maar ik ga het nu allemaal volgen. Wordt vast een fantastische tocht. Ik spring dus in op dag 15 en log nu uit want ik ga slapen.
    Voor straks gezond weer op zonder zadelpijn en alvast een glaasje prosecco in het vooruitzicht.
    BonNuit.
    fred

  • 02 Juni 2009 - 17:08

    Ans Woudenberg- Chri:

    lieve frankrijktrotters,

    In dit stuk van jullie tocht zie ij in gedachte jullie de vele bergjes op en bergies af nemen. Petje af mensen na het lezen van jullie eerste 14 dagen. Wat enig lijkt het me allemaal! Ga zo door, neem af en toe een dag extra relax en alles gaat lukken. Ook ik ga vanmiddag op de fiets een lange afstand nemen. Eerst dit epistel naar Henk brengen, dan met natte dweil en blommetjes naar het graf P + M i.v.m. 5 juni (liggen ze er weer netjes bij!)
    Theedrinken bij kids Maaike en dan heb ik alweer een heeel end gepeddeld. Een kick dat het weer gaat! Ik wens jullie nog hopi belevenissen!
    ToiToi
    liefs Ans

  • 02 Juni 2009 - 17:15

    Henk Van Riet:

    Krijg zojuist een sms'je van jullie dat Tours is bereikt na 997 km. Geweldige prestatie, niks omgereden, geen meter teveel afgelegd en uit de berichten van Paul valt op te maken dat elke meter met plezier wordt volbracht. namens de commissie toekenning aflaten (CTA) kan ik alvast melden dat jullie goed op weg zijn. Als ik de weerberichten goed interpreteer hebben jullie windje in de rug en zon en 20 graden dus tijd voor een bierrttjje voor Paul en een shery'tje voor Marijke en een dagje CAO-rust om bij te komen. Paul en Marijke nog veel plezier en ik kijk inmiddels elke dag meer uit naar jullie gezamenlijke column dan naar de Volkskrant..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Santiago de Compostella

Een Pelgrims fietstocht naar Santiago

Recente Reisverslagen:

08 Juli 2009

Het allerlaatste verslag!!

29 Juni 2009

Dag 43

28 Juni 2009

Dag 42

27 Juni 2009

Dag 41

26 Juni 2009

Dag 40
Paul en Marijke

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 54651

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 01 Oktober 2014

Paul en Marijke fietsen naar Spanje

18 Mei 2009 - 06 Juli 2009

Santiago de Compostella

Landen bezocht: