Dag 26 - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 26

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

12 Juni 2009 | Frankrijk, Moustey

Dag zes en twintig,
Rustdag Moustey
Eerder vandaag heb ik al het een en ander geschreven over onze wigwam, het keukentje en de ¨ECO-poepdoos¨. Toen wij eenmaal alleen waren, werd het eigenlijk best leuk. Marijke is druk aan het wassen geslagen, want het was prachtig weer geworden en er hingen een paar waslijnen, dus kon zij heerlijk haar gang gaan. Ik ging even naar het dorp om inkopen te doen. Daarbij kwam ik langs een groot huis waar Chambre d`hote op stond. Ik er op af. En ja hoor de heer des huizes was thuis en liet mij twee gloednieuwe kamers zien. Zij hadden nog nauwelijks gasten gehad. Afgesproken dat wij ´s middags terug zouden komen. Toen naar de winkel waar een Nederlands fietsers echtpaar stond die wij gisteren al even gezien hadden.. Zij gingen koffie drinken bij het Nederlandse restaurant om de hoek. Na vijf minuten was ik daar ook. Een hele gezellige joviale nederlandse Restaurateur verwende ons met koffie. Na vijf minuten stopten er nog twee fietsers, het echtpaar uit Oost Graftdijk dat gisteren 40 jaar getrouwd was. Deze vier mensen kenden elkaar al want zij hadden gisterenavond op de camping samen aan de Champagne gezeten. Natuurlijk weer even bijkletsen en zoeken in de gastenboeken van dit etablisement naar sporen van Peter en Mieke en van Henk Klauwers, die hier ook geweest zijn. Niets gevonden, maar ik reserveerde om vanavond daar te komen eten dus dan zou ik wel verder zoeken.
Weer terug naar onze wigwam waar Marijke heerlijk van haar vrije dag zat te genieten. Ze was helemaal in haar nopjes. Lekker wat rommelen, tassen opnieuw indelen, wat lezen wat schrijven. Even later zelf koffie zetten en een eitje bakken. gewoon helemaal even niemand en niets om je heen en niets hoeven te doen. Heerlijk vonden wij dat alletwee. Toen alle was helemaal droog was kon alles ingepakt worden en na het afrekenen van 31,= voor dit alles moesten wij de afstand van één hele kilometer fietsen om bij ons volgende Chambre d´hote te komen. Daar stonden in een hele grote tuin de lekkere tuinstoelen voor ons klaar en konden wij verder relaxen. Dit huis is van een echtpaar uit Belgie, waarvan de man wat Nederlands spreekt en Osteopaat is, Zij is ergotherapeut. De twee kinderen ontvingen ons hartelijk want de ouders waren beiden aan het werk.
´s Avonds zijn wij gaan eten bij het Nederlandse echtpaar Jan en Sofie, die dit restaurant 5 jaar geleden van een andere Nederlander heeft overgenomen. Hele gemoedelijke sfeer en lekker gegeten. Nog weer uitgebreid in de gastenboeken ziten snuffelen en de aantekeningen van Henk op 31 mei 2003 en van Peter en Mieke op 26 augustus 2003 gevonden.

Na terugkomst in de Chambre d´hote bleken er nog andere gasten ook te zijn gearriveerd (zaten ook in het restaurant)Met z´n allen nog even in drie verschillende talen buiten zitten kletsen. De zoon wil graag naar Australië maar de ouders hebben daar veel bedenkingen tegen. Het is namelijk niet zo gebruikelijk in Frankrijk. Alsof ze was ingehuurd heeft Marijke alle voordelen van het naar het buitenland gaan zitten verkondigen, alsof haar leven ervan af hing. Zelfs de website van Lonneke werd er nog bijgehaald.

Wij gaan nu weer slapen in onze luxe bed en morgenochtend weer vroeg fietsen i.v.m. de warmte, Heerlijk!!!

Een hartelijke ECO pelgrimsgroet,
Paul

• 12 Juni 2009 - 22:27

Anja En Fred:

Ho Ho het moet niet gekker worden. Het lijkt wel vakantie en zo verdien je geen volle aflaat. Laten we het wel bij het doel houden!! De Heer vragen om vergiffenis voor alle zonden en daden die volgens Petrus niet hadden gemogen...En nu dit. Genieten, lekker lezen, leuk wassen en mooi weer.
    Het is jullie van harte gegund en laat de Heer maar even wachten op jullie vetgiffenisvraag..geniet van dit leven hier en daar..het wordt toch nog leuk allemaal.
    Succes morgen op weg naar een hoger doel.
    groet anja (slaapt bijna) en fred