Dag 29 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 29 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Paul en Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 29

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Marijke

15 Juni 2009 | Spanje, Madrid

Dag negen en twintig,
Van St. Palais naar Valcarlos
Als ik nu voor mij uitkijk zie ik groene bergen met bebossing en tussen door weilanden en wat witte huizen met rode pannedaken en daar tussendoor zweven de laaghangende wolken. Ik hoor een snel stromende beek en tussendoor koeienbellen. Ben ik in Zwitserland?? Nee ik zitten midden in de Pyreneeën, onder een afdak van onze Gite (een klein soort chalet) in het SPAANSE gehucht Valcarlos, 8 km van de Franse/Spaanse grens. Maar dat betekent wel dat er vandaag weer drie mijlpalen bereikt zijn: 1. Boekje twee van de route is uit, 2. Wij zitten vandaag precies 4 weken op de fiets, 3. Wij hebben Spanje bereikt. Zelf vinden wij dat een hele prestatie. (met name Chapeau voor Marijke) en gezien de vele leuke reacties van jullie op deze stukjes, vinden jullie dat ook! (bedankt voor deze leuke reacties van iedereen, wij lezen ze met veel plezier en het stuimuleert echt!)
Het was overigens wel even zweten vandaag, maar je hoeft het ook allemaal niet voor niets te krijgen. Overigens, morgen krijgen wij nog het zwaarste gedeelte, 16 km achter elkaar klimmen. Maar dat zien wij morgen dan wel weer. Voorlopig zitten wij in Spanje in vier weken tijd.
Het was eigenlijk wel aardig fietsweer vandaag, niet te heet en niet te koud, met ondertussen veelal wat lichte regen.

Vanmorgen eerst in de Refugio een echt Refugio ontbijt, een paar stukken oud stokbrood met wat jam en een kop thee. Daarna naar het postkantoor om drie dozen naar huis toe te sturen. D.w.z. naar het werk adres van Floris.
De twee voortassen van Marijke hadden wij helemaal volgepropt met overtollige kleding , alle regenkleding en van allebei een paar schoenen. In Frankrijk kun je bij het postkantoor dozen kopen waar je zoveel in mag doen als je zelf wilt, voor de priojs maakt dat niet uit. Onze drie dozen, de grootste die ze hadden, zaten propvol. En voor 85,= waren wij weer ongeveer 15 kg gewicht kwijt. Hadden wij dan zoveel teveel meegenomen? Ja en nee. Alles wat teruggestuurd is hebben wij gebruikt. Vooral veel warme- en regenkleding en wat ¨nette¨ kleding. Vanaf nu moet het toch wat warmer worden en gaan wij veel meer klimmen dus dan stel je andere prioriteiten (zo heet dat toch in de gewone maatschappij?). Dan maar niet zo netjes en kleren wassen doen wij toch iedere dag onder de douche.
Dus met 15 kg minder gingen wij de Pyreneeën in en kennelijk hielp het want het ging eigenlijk best lekker.
In St. Jean Pieds de Port nog even een stempel gehaald bij het speciale pelgrims bureau. Daar zitten gewoon drie mannen de hele dag alle pelgrims te ontvangen en uitleg te geven over route e.d. Ik stond daar gewoon in de rij en bij elkaar waren er op dat moment wel een stuk of 15 mensen die ofwel in de rij stonden ofwel geholpen werden. De man die mij hielp vond het eigenlijk ook niet goed dat ik nu nog de bergen in ging om twee uur ´s middags. Ik mocht pas morgenochtend gaan. Na hem overtuigd te hebben dat ik met de fiets was en dat ik in dit gehucht zou overnachten gaf hij eindelijk zijn stempel.
Ik had al eerder geschreven dat dit de startplaats is van de meeste pelgrims. Je ziet ze daar ook met bosjes lopen.
Na St Jean Pieds de Port was het nog 8 km tot de spaanse grens en daarna nog 3 km hier naar toe. Dus dat was te doen. En nu zitten wij dus heerlijk in Spanje, in een eigen huisje, waar wij zo zelf lekker wat gaan koken en genieten van het uitzicht en van de kick dat wij dit alvast bereikt hebben.

Een hartelijke Spaanse pelgrimsgroet,
Paul

• 15 Juni 2009 - 18:06

Aad:

Olee,olee,olee! Bravo, fantastico!
    Doe morgen tijdens de lange klim -als ware pelgrims - maar een schietgebedje. Wij zullen voor jullie duimen.

• 15 Juni 2009 - 18:51

Hans & Marjoeke:

Fantastisch, gefeliciteerd met deze nieuwe mijlpaal!
    Spanje bereikt, wat ballast afgeworpen en nu op naar Santiago.
    Marijke wij vinden jou de echte kanjer, voor Paul is dit eigenlijk maar een routine tochtje! Maar door zijn gidsen bereiken jullie samen toch mooi de finish! Veel succes in de bergen, denk maar zo eerst omhoog en dan naar beneden.

Groeten

Hans en Marjoeke

• 15 Juni 2009 - 19:40

Anja En Fred:

los felictados de santaporta del montagne de djerba. Helemaal te gek. Drie mijlpalen in een maand. Waar zie je dat nog in de gewone maatschappij??(zo noem jij ons inmiddels Paul)! Veel succes met klimmen (en niet klauteren) maar ook dat gaat lukken. Morgen om 14.43 uur is de top bereikt en dan rustig naar beneden karren.Lekker op tijd voor een warme douche in de refugio deles nonnes.
    Viva Espana.salut a+f

• 15 Juni 2009 - 19:43

Ad Heijligers:

We hebben al zoveel prachtige verhaaltjes van jullie ontvangen. Geweldig dat je al zover bent. Wat heb ik een bewondering voor jullie. Extra bewondering voor Marijke Wat heb je je toch vaak aangepast. Morgen de rest van het verhaal

• 15 Juni 2009 - 20:11

Ans:

Geweldig gefeliciteerd met jullie mijlpaal nummero 3. Marijke wat zal je ook slank worden van al die ontbijtjes en diners. En iedere dag nog die enorme sportieve prestatie. Jij hebt geen Sonja nodig. Had je ook niet eens nodig hoor! Frans en ik waren in blijde verwachting van onze jongste dochter die na 9 maanden weer op haar nest zou terug keren. En ja hoor daar was ze gevlogen met een ijzeren ooievaar vanuit NY. Blakend van gezondheid. Ha ha Heeeeeeeeeerlijk mijn dochter weer thuis.
    Wel schatten dus voor mij is er nu nog maar 1 waarbenjij site te bekijken. Lie3fs Ans

• 15 Juni 2009 - 20:49

Josine:

tsjonge, wat een superieure prestatie van jullie allebei, er zal onderweg wel een soort van gekte toeslaan, die je steeds toch weer over een dood punt heen helpt.Maar zo te lezen hebben jullie helemaal geen problemen om het vol te houden: handjes op elkaar hoor. Ik geniet van jullie verhalen, op naar Santiago!

• 16 Juni 2009 - 08:50

Henk Van Riet:

hallo stoempers
    gefeliciteerd alweer mijlpalen gehaald in een ongelofelijk sneel tijd. er klopt niks van de planning 45 km per dag, geeft niet..je kunt meer dan je denkt. vooral marijke gaat al haar genzen ver te buiten en lijkt daar erg van te genieten. mij benieuwd naar marijke2-verhalen. dat laatste stukkie is uitbollen en genieten, alleen maar bergjes af. dat is te doen. veel succes bij de paters en de nonnen, die heb ik gemist tot nu toe. met aartje op terschelling veel plezier gehad met de voorstellingen en de verhalen over jullie. hou vol
    pelgrim henk

• 18 Juni 2009 - 20:07

Floris:

Hierbij ook schriftelijk: van harte gefeliciteerd met het veilig behalen van Spanje!
    De dozen zijn binnen (laat even weten of ik ze moet uitpakken/wassen e.d.).

Top!